mgr MARCIN MAKAJ

Projektant gier komputerowych, absolwent Wydziału Prawa i Administracji (magister prawa), oraz Wydziału Zarządzania i Ekonomiki Usług (magister ekonomii) Uniwersytetu Szczecińskiego. Marcin Makaj związany jest z branżą gier od 2011 roku, gdy zaczął tworzyć aplikacje mobilne na urządzenia z systemem iOS. Na codzień zajmuje się tworzeniem gier w założonym przez siebie, jednoosobowym studiu The Moonwalls, gdzie pełni rolę projektanta, grafika i programisty.

Marcin Makaj działa na granicy tradycyjnych gier i sztuki, eksperymentując z formą i przekazem, oraz wierząc, że gry mogą być czymś więcej niż tylko rozrywką. Jego najważniejsza produkcja - Bohemian Killing, łączy w sobie cechy tradycyjnej gry komputerowej z dramatem sądowym w stylu Johna Grishama. Gra była wielokrotnie nagradzana (między innymi nagroda Best Story podczas Pixel Awards 2016 i nominacja do Game Connection Developement Awards w kategorii Best Desktop/Downloadable) i prezentowana w czasie targów na całym świecie (Pixel Heaven w Warszawie, Gamescom w Kolonii, Tokyo Game Show w Tokio, INDIGO w Amsterdamie, Out of Index Experimental Game Fest w Seulu, Fan Expo Canada w Toronto i Game Connection Europe w Paryżu). Również jego kolejna gra - Commander 85, została doceniona otrzymując dofinansowanie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu Rozwój Sektorów Kreatywnych edycja 2017 i 2018. Pierwszy publiczny pokaz gry miał miejsce w trakcie targów ChinaJoy 2018 w Szanghaju.

Marcin Makaj regularnie uczestniczy w wydarzeniach branżowych - był stypendystą Fundacji Indie Games Polska na Game Developer Conference w San Francisco, prowadził liczne wykłady (między innymi w programie Przegrani, podczas Game Industry Conference, oraz na konferencji Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego - Mastering the Game), uczył również młodzież w prywatnej szkole artystycznej w Korei Południowej. Ponadto, Marcin Makaj był jednym z piętnastu kandydatów do Paszportu Polityki 2016 w kategorii Kultura Cyfrowa.